Porządek obrad
2.
Stwierdzenie prawomocności sesji.
3.
Wybór sekretarza sesji.
4.
Porządek obrad sesji.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: przeniesienia punktu 17. tj. projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Opola (druk nr 55) na punkt 6. porządku obrad dzisiejszej sesji
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: przeniesienia punktu 18. tj. projektu uchwały w sprawie korekty budżetu miasta Opola na 2024 rok (druk nr 56) na punkt 7. porządku obrad dzisiejszej sesji
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: wprowadzenia do porządku obrad dzisiejszej sesji jako podpunkt c w 8. punkcie – sprawozdania z działań podejmowanych na terenie Nadzoru Wodnego w Kluczborku na obszarach powiatu: kluczborskiego, opolskiego, namysłowskiego, oleskiego za rok 2024 (druk nr 373)
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: aby:
• materiały sesyjne na drukach nr 350, 351, 352, 364 omawiać w trybie uproszczonym tj. bez wprowadzenia, pytań i dyskusji,
• materiały sesyjne na drukach nr 347, 355, 357 omawiać w trybie bez wprowadzenia ale z pytaniami i dyskusją,
• materiały sesyjne na drukach nr 348, 346, 373 omawiać łącznie: druk nr 348 i 346 omawiać w trybie bez wprowadzenia ale z pytaniami i dyskusją, a druk nr 373 omawiać w trybie pełnym,
• materiały sesyjne na drukach nr od 358 do 361 omawiać łącznie w trybie bez wprowadzenia ale z pytaniami i dyskusją,
• pozostałe materiały sesyjne omawiać w trybie pełnym.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: wprowadzenia do porządku obrad dzisiejszej sesji jako 23. punkt – projektu uchwały w sprawie współdziałania na rzecz przygotowania i wspólnej realizacji projektu partnerskiego pn. „Stabilne Wartości, Skuteczne Wsparcie - Profilaktyka i Interwencja Kryzysowa” planowanego do współfinansowania w ramach działania 6.8 Profilaktyka zachowań społecznych dzieci i młodzieży ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus z programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Opolskiego 2021- 2027 (druk nr 376)
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: wprowadzenia do porządku obrad dzisiejszej sesji jako 24. punkt – projektu uchwały w sprawie upoważnienia przewodniczącej Rady Miasta Opola do reprezentowania Rady Miasta Opola w postępowaniu przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w Opolu w sprawie skargi na Radę Miasta Opola (druk nr 375)
6.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Opola (druk nr 353) - opiniuje Komisja Budżetowa + autopoprawka (druk nr 353-A).
7.
Uchwała w sprawie korekty budżetu miasta Opola na 2025 rok (druk nr 354) - opiniuje Komisja Budżetowa + autopoprawka (druk nr 354-A).
8.
Przedstawienie sprawozdań z działań podejmowanych na terenie nadzoru wodnego:
a)
w Opolu na obszarach powiatów M. Opole, Opolski, Krapkowicki, Brzeski, Prudnicki, Nyski za rok 2024 (druk nr 348) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
b)
w Strzelcach Opolskich na obszarach powiatów Strzeleckiego, Opolskiego, M. Opole, Oleskiego, Lublinieckiego, Gliwickiego, Krapkowickiego za rok 2024 (druk nr 346) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
c)
w Kluczborku na obszarach powiatu: Kluczborskiego, Opolskiego, Namysłowskiego, Oleskiego za rok 2024 (druk nr 373) – otrzymują wszyscy radni.
9.
Uchwała w sprawie ustanowienia zasad przyznawania diet dla przewodniczących zarządów dzielnic oraz przewodniczących rad dzielnic w Mieście Opolu (druk nr 350) – opiniuje Komisja Budżetowa.
10.
Uchwała w sprawie zniesienia nazwy ulicy Kanałowa (druk nr 351) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
11.
Uchwała w sprawie nadania nazwy drodze wewnętrznej Wisławy Szymborskiej (druk nr 352) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
12.
Uchwała w sprawie odwołania ławnika (druk nr 347) – opiniuje Komisja Rewizyjna.
13.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie określenia zadań i wysokości środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2025 rok dla miasta Opola (druk nr 355) - opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia, Komisja Budżetowa.
14.
Uchwała w sprawie określenia szczegółowych warunków umorzenia w całości lub w części, łącznie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalenia opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej, w zakładzie opiekuńczo-leczniczym, w zakładzie pielęgnacyjno-opiekuńczym lub w zakładzie rehabilitacji leczniczej (druk nr 356) - opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia, Komisja Budżetowa.
- Załącznik: Uchwała w sprawie określenia szczegółowych warunków umorzenia w całości lub w części, łącznie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalenia opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej, w zakładzie opiekuńczo-leczniczym, w zakładzie pielęgnacyjno-opiekuńczym lub w zakładzie rehabilitacji leczniczej (druk nr 356) - opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia, Komisja Budżetowa.
- Załącznik: Opinia KSiZ nr 356.pdf
- Załącznik: Opinia KBD do druku nr 356.pdf
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: podjęcia uchwały w sprawie określenia szczegółowych warunków umorzenia w całości lub w części, łącznie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalenia opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej, w zakładzie opiekuńczo-leczniczym, w zakładzie pielęgnacyjno-opiekuńczym lub w zakładzie rehabilitacji leczniczej (druk nr 356)
15.
Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia międzygminnego przez Miasto Opole z Gminą Prószków w sprawie powierzenia Miastu Opole zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej polegającego na kierowaniu mieszkańców Gminy Prószków do środowiskowego domu samopomocy w Opolu (druk nr 357) - opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia.
16.
Uchwała w sprawie lokalizacji kasyna gry (druk nr 358) - opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia.
17.
Uchwała w sprawie lokalizacji kasyna gry (druk nr 359) - opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia.
18.
Uchwała w sprawie lokalizacji kasyna gry (druk nr 360) - opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia.
19.
Uchwała w sprawie lokalizacji kasyna gry (druk nr 361) - opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia.
20.
Uchwała w sprawie powierzenia wykonania zadania własnego z zakresu strefy płatnego parkowania Zakładowi Komunalnemu Sp. z o.o. z siedzibą w Opolu (druk nr 362) - opiniuje Komisja Infrastruktury i Komisja Budżetowa.
21.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie przekazania Policji środków finansowych stanowiących dochody własne Miasta Opola z przeznaczeniem na rekompensatę pieniężną za czas służby ponadnormatywnej w 2025 roku (druk nr 364) - opiniuje Komisja Budżetowa
22.
Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na oddanie w dzierżawę nieruchomości gminnej, na okres 30 lat (druk nr 365) - opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Infrastruktury.
23.
Uchwała w sprawie współdziałania na rzecz przygotowania i wspólnej realizacji projektu partnerskiego pn. „Stabilne Wartości, Skuteczne Wsparcie - Profilaktyka i Interwencja Kryzysowa” planowanego do współfinansowania w ramach działania 6.8 Profilaktyka zachowań społecznych dzieci i młodzieży ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus z programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Opolskiego 2021- 2027 (druk nr 376) – otrzymują wszyscy radni.
24.
Uchwała w sprawie upoważnienia przewodniczącej Rady Miasta Opola do reprezentowania Rady Miasta Opola w postępowaniu przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w Opolu w sprawie skargi na Radę Miasta Opola (druk nr 375) – otrzymują wszyscy radni.
25.
Rozpatrzenie skargi należącej do właściwości Rady Miasta Opola.
a)
Uchwała w sprawie rozpatrzenia skargi na dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu (374) – otrzymują wszyscy radni.
26.
Pytania w sprawach bieżących.