Porządek obrad
2.
Stwierdzenie prawomocności sesji.
3.
Zatwierdzenie protokołu z VI sesji.
4.
Wybór sekretarza sesji.
7.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Opola (druk nr 142) – opiniuje Komisja Budżetowa + autopoprawka (druk nr 142-A).
8.
Uchwała w sprawie korekty budżetu miasta Opola na 2024 rok (druk nr 143) – opiniuje Komisja Budżetowa + autopoprawka (druk nr 143-A).
9.
Informacja w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowej, oznaczonej działką nr 2818, obręb Nowa Wieś Królewska, w trybie bezprzetargowym z zastosowaniem 99% bonifikaty, na rzecz Parafii Greckokatolickiej pw. Przemienienia Pańskiego w Opolu, na cele sakralne (druk nr 135) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Infrastruktury.
10.
Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości gruntowej (druk nr 136) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Infrastruktury.
11.
Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na nabycie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych wraz z nabyciem własności budynków (druk nr 144) – otrzymują wszyscy radni.
12.
Uchwała w sprawie ustalenia wysokości opłat i kosztów związanych z usunięciem i przechowywaniem pojazdów (druk nr 131) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Infrastruktury.
13.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych i dworców, których właścicielem albo zarządzającym jest Miasto Opole oraz warunków i zasad korzystania z tych obiektów (druk nr 134) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
14.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych Miasta Opola w roku szkolnym 2023/2024 (druk nr 133) – opiniuje Komisja Edukacji i Kultury.
15.
Uchwała w sprawie założenia Branżowego Centrum Umiejętności nr 1 w Opolu i włączenia go do Zespołu Placówek Oświatowych w Opolu (druk nr 117) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Edukacji i Kultury.
16.
Uchwała w sprawie założenia Branżowego Centrum Umiejętności nr 2 w Opolu i włączenia go do Zespołu Szkół Zawodowych im. Stanisława Staszica w Opolu (druk nr 132) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Edukacji i Kultury.
17.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie przyjęcia Opolskiego Programu Pomocy Przedsiębiorcom (druk nr 116) – opiniuje Komisja Budżetowa.
18.
Uchwała w sprawie nadania Statutu Dzielnicy I (druk nr 118) - opiniują Komisja Rewizyjna, Komisja Budżetowa, Komisja Infrastruktury, Komisja Edukacji i Kultury, Komisja Społeczna i Zdrowia oraz Komisja Sportu i Turystyki.
19.
Uchwała w sprawie nadania Statutu Dzielnicy II (druk nr 119) - opiniują Komisja Rewizyjna, Komisja Budżetowa, Komisja Infrastruktury, Komisja Edukacji i Kultury, Komisja Społeczna i Zdrowia oraz Komisja Sportu i Turystyki.
20.
Uchwała w sprawie nadania Statutu Dzielnicy III (druk nr 120) - opiniują Komisja Rewizyjna, Komisja Budżetowa, Komisja Infrastruktury, Komisja Edukacji i Kultury, Komisja Społeczna i Zdrowia oraz Komisja Sportu i Turystyki.
21.
Uchwała w sprawie nadania Statutu Dzielnicy IV (druk nr 121) - opiniują Komisja Rewizyjna, Komisja Budżetowa, Komisja Infrastruktury, Komisja Edukacji i Kultury, Komisja Społeczna i Zdrowia oraz Komisja Sportu i Turystyki.
22.
Uchwała w sprawie nadania Statutu Dzielnicy V (druk nr 122) - opiniują Komisja Rewizyjna, Komisja Budżetowa, Komisja Infrastruktury, Komisja Edukacji i Kultury, Komisja Społeczna i Zdrowia oraz Komisja Sportu i Turystyki.
23.
Uchwała w sprawie nadania Statutu Dzielnicy VI (druk nr 123) - opiniują Komisja Rewizyjna, Komisja Budżetowa, Komisja Infrastruktury, Komisja Edukacji i Kultury, Komisja Społeczna i Zdrowia oraz Komisja Sportu i Turystyki.
24.
Uchwała w sprawie nadania Statutu Dzielnicy VII (druk nr 124) - opiniują Komisja Rewizyjna, Komisja Budżetowa, Komisja Infrastruktury, Komisja Edukacji i Kultury, Komisja Społeczna i Zdrowia oraz Komisja Sportu i Turystyki.
25.
Uchwała w sprawie nadania Statutu Dzielnicy VIII (druk nr 125) - opiniują Komisja Rewizyjna, Komisja Budżetowa, Komisja Infrastruktury, Komisja Edukacji i Kultury, Komisja Społeczna i Zdrowia oraz Komisja Sportu i Turystyki.
26.
Uchwała w sprawie nadania Statutu Dzielnicy IX (druk nr 126) - opiniują Komisja Rewizyjna, Komisja Budżetowa, Komisja Infrastruktury, Komisja Edukacji i Kultury, Komisja Społeczna i Zdrowia oraz Komisja Sportu i Turystyki.
27.
Uchwała w sprawie nadania Statutu Dzielnicy X (druk nr 127) - opiniują Komisja Rewizyjna, Komisja Budżetowa, Komisja Infrastruktury, Komisja Edukacji i Kultury, Komisja Społeczna i Zdrowia oraz Komisja Sportu i Turystyki.
28.
Uchwała w sprawie nadania Statutu Dzielnicy XI (druk nr 128) - opiniują Komisja Rewizyjna, Komisja Budżetowa, Komisja Infrastruktury, Komisja Edukacji i Kultury, Komisja Społeczna i Zdrowia oraz Komisja Sportu i Turystyki.
29.
Uchwała w sprawie nadania Statutu Dzielnicy XII (druk nr 129) - opiniują Komisja Rewizyjna, Komisja Budżetowa, Komisja Infrastruktury, Komisja Edukacji i Kultury, Komisja Społeczna i Zdrowia oraz Komisja Sportu i Turystyki.
30.
Uchwała w sprawie nadania Statutu Dzielnicy XIII (druk nr 130) - opiniują Komisja Rewizyjna, Komisja Budżetowa, Komisja Infrastruktury, Komisja Edukacji i Kultury, Komisja Społeczna i Zdrowia oraz Komisja Sportu i Turystyki.
31.
Uchwała w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Wiejska I” w Opolu (druk nr 137) - opiniuje Komisja Infrastruktury.
32.
Uchwała w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ulicy Firmowej w Opolu (druk nr 138) - opiniuje Komisja Infrastruktury.
33.
Informacja w sprawie Sprawozdania z wykonania "Aktualizacji Planu usuwania wyrobów zawierających azbest dla miasta Opola na lata 2010-2032" za lata 2022-2023 (druk nr 139) - opiniuje Komisja Infrastruktury.
34.
Informacja w sprawie realizacji zadań z zakresu turystyki i promocji turystycznej Miasta Opola zawartych w Strategii Rozwoju Opola do 2030 r. (druk nr 140) - opiniuje Komisja Sportu i Turystyki.
35.
Informacja o wyznaczonych na 2025 rok podmiotach, w których jest wykonywana kara ograniczenia wolności oraz praca społecznie użyteczna (druk nr 145) – otrzymują wszyscy radni.
36.
Informacja o wyznaczonych na 2025 rok podmiotach, na rzecz których skazani mogą wykonywać prace na cele społeczne (druk nr 146) – otrzymują wszyscy radni.
37.
Informacja Prezydenta Miasta Opola o działalności w okresie międzysesyjnym.
38.
Pytania w sprawach bieżących.