Porządek obrad
2.
Stwierdzenie prawomocności sesji.
3.
Zatwierdzenie protokołu z IX sesji.
4.
Wybór sekretarza sesji.
5.
Porządek obrad sesji.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: przeniesienia punktu 17. tj. projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Opola (druk nr 191) na punkt 7. porządku obrad sesji
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: przeniesienia punktu 18. tj. projektu uchwały w sprawie korekty budżetu miasta Opola na 2024 rok (druk nr 192) na punkt 8. porządku obrad dzisiejszej sesji
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: przeniesienia punktu 19. tj. projektu uchwały w sprawie wykazu wydatków zamieszczonych w budżecie miasta Opola na 2024 rok, które nie wygasają z upływem roku budżetowego (druk nr 193) na punkt 9. porządku obrad sesji,
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: przeniesienia punktu 9. tj. projektu uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Opola (druk nr 164) na punkt 10. porządku obrad sesji
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: przeniesienia punktu 10. tj. projektu uchwały w sprawie uchwalenia budżetu miasta Opola na 2025 rok (druk nr 165) na punkt 11. porządku obrad sesji
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: aby:
•materiały sesyjne na drukach nr: 175, 184, 189, 190, 194 i 198 omawiać w trybie uproszczonym, to jest bez wprowadzania, pytań i dyskusji,
•projekt uchwały na drukach nr 186, 187, 188 i 199 omawiać w trybie bez wprowadzania ale z pytaniami i dyskusją,
•materiały sesyjne na drukach nr 164 i 165 omawiać łącznie w trybie pełnym,
•materiały sesyjne na drukach nr 195, 196 i 197 omawiać łącznie w trybie pełnym,
•pozostałe materiały sesyjne omawiać w trybie pełnym.
7.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Opola (druk nr 191) – opiniuje Komisja Budżetowa.
8.
Uchwała w sprawie korekty budżetu miasta Opola na 2024 rok (druk nr 192) – opiniuje Komisja Budżetowa.
9.
Uchwała w sprawie wykazu wydatków zamieszczonych w budżecie miasta Opola na 2024 rok, które nie wygasają z upływem roku budżetowego (druk nr 193) – opiniuje Komisja Budżetowa.
10.
Uchwała w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Opola (druk nr 164) – opiniowała Komisja Rewizyjna, Komisja Budżetowa, Komisja Infrastruktury, Komisja Edukacji i Kultury, Komisja Społeczna i Zdrowia oraz Komisja Sportu i Turystyki + autopoprawka (druk nr 164-A).
11.
Uchwała w sprawie uchwalenia budżetu miasta Opola na 2025 rok (druk nr 165) – opiniowała Komisja Rewizyjna, Komisja Budżetowa, Komisja Infrastruktury, Komisja Edukacji i Kultury, Komisja Społeczna i Zdrowia oraz Komisja Sportu i Turystyki + autopoprawka (druk nr 165-A).
12.
Uchwała w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego uchwały w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania, określenia wysokości stawek i sposobu pobierania opłat za postój pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania (druk nr 175) + autopoprawka (druk nr 175-A) – otrzymują wszyscy radni.
13.
Roczne plany pracy komisji stałych Rady Miasta Opola (druk nr 184) – otrzymują wszyscy radni.
14.
Uchwała w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ulic: Zielonogórskiej i Wschodniej w Opolu (druk nr 185) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
15.
Sprawozdanie z realizacji wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Opole na lata 2019-2023 (druk nr 186) – opiniuje Komisja Budżetowa, Komisja Infrastruktury oraz Komisja Społeczna i Zdrowia.
16.
Uchwała w sprawie przyjęcia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Opole na lata 2024-2030 (druk nr 187) – opiniuje Komisja Budżetowa, Komisja Infrastruktury oraz Komisja Społeczna i Zdrowia.
17.
Uchwała w sprawie przyjęcia „Aktualizacji Planu gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Opola” (druk nr 188) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
18.
Uchwała w sprawie przyjęcia niektórych zadań z zakresu administracji rządowej dotyczących przygotowania i przeprowadzenia kwalifikacji wojskowej na terenie miasta Opola w 2025 roku (druk nr 189) – opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia + autopoprawka (druk nr 189-A).
19.
Uchwała w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości w ramach pomocy operacyjnej na infrastrukturę sportową (druk nr 190) – opiniuje Komisja Budżetowa.
20.
Uchwała w sprawie zaproszenia imiennie rodziny polskiego pochodzenia w ramach repatriacji do osiedlenia się na terenie Miasta Opola (druk nr 194) – opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia.
21.
Uchwała w sprawie przyjęcia Programu Wspierania Rodziny i Rozwoju Pieczy Zastępczej na lata 2025 – 2027 (druk nr 195) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Społeczna i Zdrowia + autopoprawka (druk nr 195-A).
22.
Uchwała w sprawie podniesienia wysokości wynagrodzenia dla rodzin zastępczych zawodowych, rodzin zastępczych zawodowych pełniących funkcję pogotowia rodzinnego oraz prowadzących rodzinny dom dziecka (druk nr 196) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Społeczna i Zdrowia.
23.
Uchwała w sprawie podniesienia wysokości świadczeń przysługujących rodzinie zastępczej i prowadzącemu rodzinny dom dziecka oraz wysokości pomocy dla osoby usamodzielnianej opuszczającej placówkę opiekuńczo-wychowawczą i korzystającej ze wsparcia w mieszkaniu treningowym (druk nr 197) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Społeczna i Zdrowia.
24.
Uchwała w sprawie zmiany statutu Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu (druk nr 198) – opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia + autopoprawka (druk nr 198-A).
25.
Uchwała w sprawie w sprawie przyjęcia planu nadzoru nad żłobkami, klubami dziecięcymi oraz dziennymi opiekunami działającymi na terenie Miasta Opola (druk nr 199) – opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia.
26.
Informacja Prezydenta Miasta Opola o działalności w okresie międzysesyjnym.
27.
Pytania w sprawach bieżących.