zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Miasta Opola

Rada Miasta Opola Transmisje z obrad Rady

Sesja Rady w dniu czwartek, 27 marca 2025

Czas publikacji: 28 dni 17 godzin temu
Długość nagrania: 05:37:42
Liczba odtworzeń: 171
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

Streszczenie XIII Sesji Rady Miasta Opola - 27 marca 2025

Otwarcie sesji

Sesję otworzył Przewodniczący Rady Miasta Opola, witając radnych, przedstawicieli Urzędu Miasta, Rad Dzielnic, Rady Seniorów, Młodzieżowej Rady Miasta oraz media. Stwierdzono prawomocność sesji, a następnie zatwierdzono protokół z poprzedniej sesji.

Wybór sekretarza sesji

Na sekretarza sesji wybrano radną Izabelę Król, co zostało zaakceptowane przez radnych w głosowaniu.

Porządek obrad

Przedstawiono porządek obrad, w tym dodatkowe materiały sesyjne oraz projekty uchwał. Radni przyjęli porządek obrad, wprowadzając zmiany dotyczące projektów uchwał dotyczących m.in. budżetu oraz pomocy finansowej dla gmin.

Interpelacje radnych

Radni zadali pytania dotyczące interpelacji, m.in. w sprawie opłaty deszczowej oraz inwestycji w Grotowicach. Odpowiedzi udzielił Prezydent Miasta oraz przedstawiciele Urzędu.

Projekty uchwał

Uchwała zmieniająca WPF

Uchwała dotycząca zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Opola (druk nr 262) została przyjęta w głosowaniu.

Korekta budżetu

Uchwała w sprawie korekty budżetu miasta na 2025 rok (druk nr 263) również została przyjęta jednogłośnie.

Pożyczka długoterminowa

Uchwała w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej (druk nr 264) została podjęta, co ma na celu spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów.

Pomoc finansowa dla gmin

Podjęto uchwały dotyczące udzielenia pomocy finansowej gminom Głogówek (druk nr 280), Lewin Brzeski (druk nr 281) i Prudnik (druk nr 282), które również zostały przyjęte jednogłośnie.

Uchwały dotyczące odznak

Podjęto uchwały w sprawie nadania odznak Za Zasługi dla Miasta Opola dla: Pana Jerzego Dodziana (druk nr 265), Pana Jana Chmiela (druk nr 266), Pani Anieli Czarneckiej (druk nr 267), Pana Andrzeja Garbarczuka (druk nr 268), Pani Annie Kusakiewicz-Dawid (druk nr 269), Pana Józefa Mochy (druk nr 270), Pana Eugeniusza Nolepy (druk nr 271), Pani Beacie Orel (druk nr 272), Pani Marioli Skrzypczyk (druk nr 273) oraz Pana Tomasza Topoli (druk nr 274). Wszystkie uchwały zostały przyjęte jednogłośnie.

Uchwały dotyczące planów zagospodarowania przestrzennego

Podjęto uchwałę w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ulicy Firmowej (druk nr 253) oraz planu Cmentarna 1 (druk nr 254). Oba projekty zostały przyjęte.

Ocena stanu bezpieczeństwa sanitarnego

Ocena stanu bezpieczeństwa sanitarnego miasta Opola za 2024 rok (druk nr 248) została przyjęta jednogłośnie.

Informacje Prezydenta Miasta Opola

Prezydent przedstawił informacje o działalności w okresie międzysesyjnym (druk nr 279). Nie zgłoszono pytań ani dyskusji.

Komunikaty

Przewodnicząca poinformowała o złożonych interpelacjach oraz zaproszeniu do współpracy z Młodzieżową Radą Miasta Opola w zakresie konsultacji społecznych dotyczących Urban Lab.

Zamknięcie sesji

Sesję zamknięto po zrealizowaniu porządku obrad.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.