zmień kontrast
powiększ czcionkę
pomniejsz czcionkę
uproszczona wersja
Kadencja 2024 - 2029
Kadencja 2018 - 2023
Kadencja 2014 - 2018
Kadencja 2010 - 2014
Rada Miasta Opola
XVI Sesja w dniu 29 maja 2025, godz. 09:00
w sala nr 312. im. K. Musioła w opolskim ratuszu
Posiedzenia
Interpelacje i zapytania
Głosowania
Rejestr uchwał
Transmisje z obrad
Rada Miasta Opola
Porządek obrad
1.
Otwarcie sesji.
2.
Stwierdzenie prawomocności sesji.
3.
Zatwierdzenie protokołu z XIV i XV sesji.
14. protokół z sesji - 24 kwietnia 2025 r.pdf (0,36MB)
15.protokół z sesji (uroczysta)-3.05.2025 r.pdf (0,64MB)
4.
Wybór sekretarza sesji.
5.
Porządek obrad sesji.
6.
Interpelacje radnych.
7.
Informacja o działalności PGL LP Nadleśnictwa Prószków w roku 2024 i planowanych zamierzeniach na rok 2025 (druk nr 308) – otrzymują wszyscy radni.
druk nr 308.pdf (8,02MB)
Pismo do druku nr 308.pdf (0,16MB)
8.
Sprawozdanie w sprawie realizacji „Programu współpracy Miasta Opola z organizacjami pozarządowymi i innymi uprawnionymi podmiotami na rok 2024” (druk nr 316) – opiniuje Komisja Edukacji i Kultury, Komisja Społeczna i Zdrowia oraz Komisja Sportu i Turystyki.
druk nr 316.pdf (2,94MB)
Uchwała ORDPP.pdf (0,74MB)
9.
Sprawozdanie z realizacji Wieloletniego Programu współpracy Miasta Opola z organizacjami pozarządowymi i innymi uprawnionymi podmiotami na rok 2022-2024 (druk nr 317) – opiniuje Komisja Edukacji i Kultury, Komisja Społeczna i Zdrowia oraz Komisja Sportu i Turystyki.
druk nr 317.pdf (1,27MB)
10.
Uchwała w sprawie nadania Statutu Powiatowemu Urzędowi Pracy w Opolu (druk nr 324) – opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia.
druk nr 324.pdf (0,32MB)
11.
Roczny raport o stanie realizacji Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Miasta Opola na lata 2021-2025 (druk nr 325) – opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia.
druk nr 325.pdf (3,13MB)
12.
Raport z wykonania w 2024 roku Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2023 - 2026, a także efekty jego realizacji (druk nr 314) – opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia.
druk nr 314.pdf (0,51MB)
13.
Informacja o realizacji w 2024 roku zadań ujętych w Miejskim Programie Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych w Mieście Opolu na lata 2021 – 2025 (druk nr 320) – opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia.
druk nr 320.pdf (3,59MB)
14.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie nadania statutu Domowi Pomocy Społecznej w Opolu (druk nr 301) – opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia.
Druk nr 301.pdf.pdf (0,27MB)
15.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia i mieszkaniach treningowych oraz wspomaganych w Opolu (druk nr 302) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Społeczna i Zdrowia.
druk nr 302.pdf (0,29MB)
16.
Uchwała w sprawie określenia szczegółowych warunków umorzenia w całości lub w części, łącznie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalenia opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej, w zakładzie opiekuńczo-leczniczym, w zakładzie pielęgnacyjno-opiekuńczym lub w zakładzie rehabilitacji leczniczej (druk nr 321) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Społeczna i Zdrowia.
druk nr 321.pdf (0,27MB)
17.
Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych z tytułu trwałego zarządu nieruchomości stanowiących własność Gminy Opole (druk nr 293) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Infrastruktury.
druk nr 293.pdf (0,8MB)
18.
Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na oddanie w dzierżawę nieruchomości gminnej na okres 30 lat (druk nr 305) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Infrastruktury.
druk nr 305.pdf (0,25MB)
załącznik mapowy do druku nr 305.pdf (0,52MB)
19.
Uchwała w sprawie przekazania Policji środków finansowych stanowiących dochody własne Miasta Opola z przeznaczeniem na rekompensatę pieniężną za czas służby ponadnormatywnej w 2025 roku (druk nr 307) – opiniuje Komisja Budżetowa.
druk nr 307.pdf (0,24MB)
20.
Uchwała w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyjęcia Regulaminu przyznawania stypendiów dla doktorantów uczelni wyższych z Opola wykazujących się znaczącymi osiągnięciami - Program Stypendialny pn. „Stypendia Doktoranckie Prezydenta Miasta Opola” (druk nr 310) – opiniuje Komisja Edukacji i Kultury.
druk nr 310.pdf (0,79MB)
21.
Uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia Aktualizacji Miejskiego Planu adaptacji Miasta Opola do zmian klimatu do roku 2030 (druk nr 311) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
druk nr 311.pdf (0,24MB)
22.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych i dworców, których właścicielem albo zarządzającym jest Miasto Opole oraz warunków i zasad korzystania z tych obiektów (druk nr 312) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
druk nr 312.pdf (0,54MB)
23.
Uchwała w sprawie nadania nazwy placowi publicznemu (druk nr 315) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
druk nr 315.pdf (0,42MB)
24.
Uchwała w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "Szczepanowice III" w Opolu (druk nr 318) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
druk nr 318.pdf (7,51MB)
MPZP_Szczepanowice_III_zal_1_rysunek_maj2025.jpg (6,59MB)
25.
Uchwała w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Szczepanowice IV” w Opolu (druk nr 319) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
druk nr 319.pdf (3,87MB)
SZCZEPANOWICE IV_ZAŁĄCZNIK NR 1.jpeg (1,43MB)
Raport z konsultacji.pdf (1,03MB)
26.
Uchwała w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Żerkowice III” w Opolu (druk nr 322) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
druk nr 322.pdf (7,29MB)
Zał1_ŻerkowceIII_rysunek_planu_do_uchwalenia_compressed.pdf (6,26MB)
27.
Uchwała w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Wrzoski V” w Opolu (druk nr 323) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
druk nr 323.pdf (19,54MB)
WRZOSKI_V_ZAŁĄCZNIK GRAFICZNY_DO UCHWALENIA.jpg (11,09MB)
28.
Uchwała w sprawie nadania tytułu "Honorowy Obywatel Miasta Opola" Panu Remigiuszowi Mrozowi (druk nr 326) – otrzymują wszyscy radni.
druk nr 326.pdf (0,34MB)
29.
Uchwała w sprawie nadania tytułu "Zasłużony Obywatel Miasta Opola" Pani Joannie Łabie (druk nr 327) – otrzymują wszyscy radni.
druk nr 327.pdf (0,27MB)
30.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Opola (druk nr 328) – opiniuje Komisja Budżetowa.
druk nr 328.pdf (2,16MB)
31.
Uchwała w sprawie korekty budżetu miasta Opola na 2025 rok (druk nr 329) – opiniuje Komisja Budżetowa.
druk nr 329.pdf (1,97MB)
32.
Uchwała w sprawie udzielenia dotacji podmiotowi leczniczemu – Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Opolu na realizację zadania pn. „Zakup aparatury i sprzętu medycznego, na potrzeby funkcjonowania Centralnej Sterylizatorni” (druk 330) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Społeczna i Zdrowia.
druk nr 330.pdf (0,24MB)
33.
Uchwała w sprawie ustalenia stawek opłat za korzystanie przez operatorów i przewoźników z przystanków komunikacyjnych i dworca wyznaczonego do udzielania pomocy osobom niepełnosprawnym i osobom o ograniczonej sprawności ruchowej, których właścicielem albo zarządzającym jest Miasto Opole (druk nr 331) – opiniuje Komisja Budżetowa, Komisja Infrastruktury oraz Komisja Społeczna i Zdrowia.
Druk nr 331.pdf (0,37MB)
34.
Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu Wodnego Placu Zabaw (druk nr 332) – opiniuje Komisja Sportu i Turystyki.
Druk nr 332.pdf (0,3MB)
35.
Rozpatrzenie skarg należących do właściwości Rady Miasta Opola.
36.
Informacja Prezydenta Miasta Opola o działalności w okresie międzysesyjnym.
37.
Pytania w sprawach bieżących.
38.
Komunikaty.
Materiały Nadleśnictwo Kup.xlsx (1,03MB)
39.
Zamknięcie sesji.