Porządek obrad
2.
Stwierdzenie prawomocności sesji.
3.
Zatwierdzenie protokołu z XX sesji.
4.
Wybór sekretarza sesji.
5.
Porządek obrad sesji.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: przeniesienia punktu 24. tj. projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Opola (druk nr 427) na punkt 7. porządku obrad dzisiejszej sesji
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: przeniesienia punktu 25. tj. projektu uchwały w sprawie korekty budżetu miasta Opola na 2025 rok (druk nr 428) na punkt 8. porządku obrad dzisiejszej sesji
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: wprowadzenia do porządku obrad dzisiejszej sesji jako 9. punkt projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej (druk nr 441)
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: wprowadzenia do porządku obrad dzisiejszej sesji jako 27. punkt Informacji o wyznaczonych na 2026 rok podmiotach, na rzecz których skazani mogą wykonywać prace na cele społeczne (druk nr 437)
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: wprowadzenia do porządku obrad dzisiejszej sesji jako 28. punkt Informacji o wyznaczonych na 2026 rok podmiotach, w których jest wykonywana kara ograniczenia wolności oraz praca społecznie użyteczna (druk nr 438)
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: wprowadzenia do porządku obrad dzisiejszej sesji jako 29. punkt projektu uchwały w sprawie przystąpienia do realizacji projektu pn. „Horyzonty kariery – wsparcie uczniów szkół zawodowych w Opolu” planowanego do współfinansowania w ramach działania 5.9 Kształcenie zawodowe ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus z programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Opolskiego 2021-2027 (druk nr 440)
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: wprowadzenia do porządku obrad dzisiejszej sesji jako 30. punkt projektu uchwały w sprawie nadania tytułu „Zasłużony Obywatel Miasta Opola” Księdzu Waldemarowi Klingerowi (druk nr 434)
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: wprowadzenia do porządku obrad dzisiejszej sesji jako 31. punkt projektu uchwały w sprawie nadania tytułu „Zasłużony Obywatel Miasta Opola” Pani Jolancie Toll (druk nr 435)
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: wprowadzenia do porządku obrad dzisiejszej sesji jako 32. punkt projektu uchwały w sprawie nadania odznaki „Za Zasługi dla Miasta Opola” Panu Jackowi Ruszczewskiemu (druk nr 436)
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: przeniesienia punktu 23. tj. projektu uchwały w sprawie likwidacji jednostki budżetowej o nazwie Ogród Zoologiczny w Opolu oraz utworzenia jednoosobowej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (druk nr 423) na punkt 11. porządku obrad dzisiejszej sesji
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: aby:
• materiały sesyjne na drukach nr: 416 i 420 omawiać w trybie uproszczonym, to jest bez wprowadzania, pytań i dyskusji,
• materiały sesyjne na drukach nr: 410, 419, 417, 415, 422, 424 omawiać w trybie bez wprowadzania ale z pytaniami i dyskusją,
• materiały sesyjne na drukach: 411, 412, 413, 414 omawiać łącznie w trybie pełnym,
• pozostałe materiały sesyjne omawiać w trybie pełnym.
7.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Opola (druk nr 427) – opiniuje Komisja Budżetowa + autopoprawka (druk nr 427-A).
8.
Uchwała w sprawie korekty budżetu miasta Opola na 2025 rok (druk nr 428) – opiniuje Komisja Budżetowa + autopoprawka (druk nr 428-A).
9.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej (druk nr 441) – otrzymują wszyscy radni.
10.
Uchwała w sprawie uchwalenia Programu współpracy Miasta Opola z organizacjami pozarządowymi i innymi uprawnionymi podmiotami na rok 2026 (druk nr 410) – opiniuje Komisja Budżetowa, Komisja Edukacji i Kultury, Komisja Społeczna i Zdrowia, Komisja Sportu i Turystyki.
11.
Uchwała w sprawie likwidacji jednostki budżetowej o nazwie Ogród Zoologiczny w Opolu oraz utworzenia jednoosobowej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (druk nr 423) – opiniują wszystkie komisje stałe.
12.
Uchwała w sprawie ustalenia wysokości opłat i kosztów związanych z usunięciem i przechowywaniem pojazdów (druk nr 419) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Infrastruktury.
13.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych Miasta Opola w roku szkolnym 2024/25 (druk nr 417) – opiniuje Komisja Edukacji i Kultury.
14.
Uchwała w sprawie powierzenia Miejskiemu Zakładowi Komunikacyjnemu Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Opolu zadania własnego Gminy Opole z zakresu dowozu uczniów niepełnosprawnych zamieszkałych w mieście Opolu do szkół i przedszkoli na terenie Miasta Opola (druk nr 411) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Edukacji i Kultury.
15.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie przekształcenia komunalnego zakładu budżetowego w jednoosobową spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością gminy Opole (druk nr 412) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Edukacji i Kultury.
16.
Uchwała w sprawie powierzenia Miejskiemu Zakładowi Komunikacyjnemu Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Opolu zadania własnego Gminy Opole z zakresu dowozu uczniów do Publicznej Szkoły Podstawowej z Oddziałami Sportowymi oraz Zespołu Szkół w Dobrzeniu Wielkim (druk nr 413) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Edukacji i Kultury.
17.
Uchwała w sprawie przyjęcia do realizacji zadania w zakresie dowozu uczniów do Publicznej Szkoły Podstawowej z Oddziałami Sportowymi oraz Zespołu Szkół w Dobrzeniu Wielkim w roku szkolnym 2025/2026 (druk nr 414) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Edukacji i Kultury.
18.
Uchwała w sprawie zmiany statutu Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Jana Pawła II w Opolu (druk nr 415) – opiniuje Komisja Edukacji i Kultury.
19.
Uchwała w sprawie zawarcia umowy najmu lokalu użytkowego nr 16, położonego przy ul. Krakowskiej 51 w Opolu w trybie bezprzetargowym (druk nr 416) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
20.
Uchwała w sprawie ustalenia wynagrodzenia Prezydenta Miasta Opola Arkadiusza Wiśniewskiego (druk nr 418) – opiniuje Komisja Budżetowa.
21.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie powołania zespołu do spraw opiniowania kandydatów na ławników w wyborach uzupełniających na kadencję w latach 2024-2027 (druk nr 420) – otrzymują wszyscy radni.
22.
Uchwała w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ulicy Lipowej w Opolu (druk nr 421) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
23.
Uchwała o zmianie uchwały nr LXXVIII/1368/23 Rady Miasta Opola z dnia 26 października 2023 r. w sprawie określenia zasad udzielania z budżetu Miasta Opola dotacji celowych na dofinansowanie zadań związanych z rozwojem rodzinnych ogrodów działkowych, przeznaczonych na budowę lub modernizację infrastruktury ogrodowej - „Program rozwoju ogrodów działkowych na lata 2024-2028" (druk nr 422) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Infrastruktury + autopoprawka (druk nr 422-A).
24.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie określenia zadań i wysokości środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2025 rok dla miasta Opola (druk nr 424) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Społeczna i Zdrowia.
25.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie utworzenia jednostki organizacyjnej Miasta Opola pod nazwą Miejskie Centrum Świadczeń w Opolu oraz upoważnienia Dyrektora Miejskiego Centrum Świadczeń w Opolu do załatwiania indywidualnych spraw w zakresie dodatków mieszkaniowych, dodatków energetycznych i dopłat do czynszu (druk nr 425) – opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia.
26.
Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminów boisk sportowych (druk nr 426) - otrzymują wszyscy radni.
27.
Informacja o wyznaczonych na 2026 rok podmiotach, na rzecz których skazani mogą wykonywać prace na cele społeczne (druk nr 437) – otrzymują wszyscy radni.
28.
Informacja o wyznaczonych na 2026 rok podmiotach, w których jest wykonywana kara ograniczenia wolności oraz praca społecznie użyteczna (druk nr 438) – otrzymują wszyscy radni.
29.
Uchwała w sprawie przystąpienia do realizacji projektu pn. „Horyzonty kariery – wsparcie uczniów szkół zawodowych w Opolu” planowanego do współfinansowania w ramach działania 5.9 Kształcenie zawodowe ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus z programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Opolskiego 2021-2027 (druk nr 440) – otrzymują wszyscy radni.
30.
Uchwała w sprawie nadania tytułu „Zasłużony Obywatel Miasta Opola” Księdzu Waldemarowi Klingerowi (druk nr 434) – otrzymują wszyscy radni.
31.
Uchwała w sprawie nadania tytułu „Zasłużony Obywatel Miasta Opola” Pani Jolancie Toll (druk nr 435) – otrzymują wszyscy radni.
32.
Uchwała w sprawie nadania odznaki „Za Zasługi dla Miasta Opola” Panu Jackowi Ruszczewskiemu (druk nr 436) – otrzymują wszyscy radni.
33.
Rozpatrzenie skarg należących do właściwości Rady Miasta Opola.
a)
Uchwała w sprawie rozpatrzenia skargi na działania dyrektora Miejskiego Zarządu Lokali Komunalnych w Opolu oraz dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu (druk nr 429) – otrzymują wszyscy radni.
b)
Uchwała w sprawie podtrzymania poprzedniego stanowiska Rady Miasta Opola dot. rozpatrzenia skargi na Prezydenta Miasta Opola (druk nr 430) – otrzymują wszyscy radni.
c)
Uchwała w sprawie rozpatrzenia ponownej skargi na dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu (druk nr 431) – otrzymują wszyscy radni.
d)
Uchwała w sprawie przekazania skargi według właściwości (druk nr 432) – otrzymują wszyscy radni.
34.
Informacja Prezydenta Miasta Opola o działalności w okresie międzysesyjnym.
35.
Pytania w sprawach bieżących.