Porządek obrad
2.
Stwierdzenie prawomocności sesji.
3.
Wybór sekretarza sesji.
6.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Opola (druk nr 55) – opiniuje Komisja Budżetowa + autopoprawka (druk nr 55-A).
7.
Uchwała w sprawie korekty budżetu miasta Opola na 2024 rok (druk nr 56) – opiniuje Komisja Budżetowa + autopoprawka (druk nr 56-A).
8.
Przedstawienie sprawozdań z działań podejmowanych na terenie nadzoru wodnego:
a)
w Opolu na obszarach powiatów M. Opole, Opolski, Krapkowicki, Brzeski, Prudnicki, Nyski za rok 2023 (druk nr 38) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
b)
w Strzelcach Opolskich na obszarach powiatów Strzeleckiego, Opolskiego, Opole, Oleskiego, Lublinieckiego, Gliwickiego, Krapkowickiego za rok 2023 (druk nr 36) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
9.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży i poza miejscem sprzedaży na terenie miasta Opola, zasad usytuowania w Opolu miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych oraz wprowadzenia zakazu sprzedaży, podawania, spożywania i wnoszenia napojów alkoholowych w niektórych miejscach, obiektach lub na określonym obszarze miasta (druk nr 35) – opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia.
10.
Uchwała w sprawie uzgodnienia prac wykonywanych na potrzeby ochrony użytku ekologicznego "Grudzicki Grąd" w Opolu (druk nr 39) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
11.
Uchwała w sprawie nadania nazwy drodze wewnętrznej (druk nr 43) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
12.
Uchwała w sprawie wniesienia wkładu niepieniężnego (aportu) do Zakładu Komunalnego w Opolu Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (druk nr 45) – opiniuje Komisja Infrastruktury oraz Komisja Sportu i Turystyki.
13.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie utworzenia jednostki organizacyjnej Miasta Opola pod nazwą Miejskie Centrum Świadczeń w Opolu oraz upoważnienia Dyrektora Miejskiego Centrum Świadczeń w Opolu do załatwiania indywidualnych spraw w zakresie dodatków mieszkaniowych, dodatków energetycznych i dopłat do czynszu (druk nr 47) – opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia.
14.
Uchwała w sprawie upoważnienia wiceprzewodniczących Rady do podpisywania polecenia wyjazdu służbowego przewodniczącej Rady Miasta Opola (druk nr 46) – otrzymują wszyscy radni.
15.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie nadania statutu Domowi Pomocy Społecznej dla Kombatantów w Opolu (druk nr 51) – opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia.
16.
Uchwała w sprawie zaliczenia ul. Żytomierskiej w Opolu do kategorii drogi gminnej (druk nr 52) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
17.
Uchwała w sprawie ustalenia przebiegu drogi gminnej Nr 103882O (druk nr 53) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
18.
Uchwała w sprawie zmiany adresu Przedszkola Publicznego nr 61 „Wesoła Gromadka” w Opolu (druk nr 54) – opiniuje Komisja Edukacji i Kultury.
19.
Uchwała w sprawie przyjęcia Opolskiego Programu Pomocy Przedsiębiorcom (druk nr 57) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Infrastruktury.
20.
Uchwała w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Chmielowice IV” w Opolu (druk nr 58) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
21.
Uchwała uchylająca uchwałę nr XIV/219/19 Rady Miasta Opola z dnia 4 lipca 2019 r. w sprawie ustalenia cen maksymalnych obowiązujących przy przewozie osób taksówkami na terenie Miasta Opola (druk nr 60) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
22.
Uchwała uchylająca uchwałę nr XIV/218/19 Rady Miasta Opola z dnia 4 lipca 2019 r. w sprawie określenia strefy cen (stawki taryfowe) obowiązującej przy przewozie osób i ładunków taksówkami (druk nr 61) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
23.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych i dworców, których właścicielem albo zarządzającym jest Miasto Opole oraz warunków i zasad korzystania z tych obiektów (druk nr 62) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
24.
Uchwała w sprawie zawarcia umowy najmu lokalu użytkowego nr 3 przy ul. Książąt Opolskich 48-50 Opolu w trybie bezprzetargowym (druk nr 63) -opiniuje Komisja Infrastruktury.
25.
Uchwała w sprawie wskazania przedstawicieli Rady Miasta Opola do Społecznej Rady Konsultacji (druk nr 64) – otrzymują wszyscy radni.
26.
Uchwała w sprawie wskazania kandydata na członka w Radzie przy Muzeum Wsi Opolskiej w Opolu (druk nr 65) – otrzymują wszyscy radni.
27.
Rozpatrzenie skargi należącej do właściwości Rady Miasta – Uchwała w sprawie rozpatrzenia skargi na działanie dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu (druk nr 59) – otrzymują wszyscy radni.
28.
Informacja Prezydenta Miasta Opola o działalności w okresie międzysesyjnym.
29.
Pytania w sprawach bieżących.