Porządek obrad
2.
Stwierdzenie prawomocności sesji.
3.
Zatwierdzenie protokołu z XIV i XV sesji.
4.
Wybór sekretarza sesji.
7.
Informacja o działalności PGL LP Nadleśnictwa Prószków w roku 2024 i planowanych zamierzeniach na rok 2025 (druk nr 308) – otrzymują wszyscy radni.
8.
Sprawozdanie w sprawie realizacji „Programu współpracy Miasta Opola z organizacjami pozarządowymi i innymi uprawnionymi podmiotami na rok 2024” (druk nr 316) – opiniuje Komisja Edukacji i Kultury, Komisja Społeczna i Zdrowia oraz Komisja Sportu i Turystyki.
9.
Sprawozdanie z realizacji Wieloletniego Programu współpracy Miasta Opola z organizacjami pozarządowymi i innymi uprawnionymi podmiotami na rok 2022-2024 (druk nr 317) – opiniuje Komisja Edukacji i Kultury, Komisja Społeczna i Zdrowia oraz Komisja Sportu i Turystyki.
10.
Uchwała w sprawie nadania Statutu Powiatowemu Urzędowi Pracy w Opolu (druk nr 324) – opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia.
11.
Roczny raport o stanie realizacji Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Miasta Opola na lata 2021-2025 (druk nr 325) – opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia.
12.
Raport z wykonania w 2024 roku Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2023 - 2026, a także efekty jego realizacji (druk nr 314) – opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia.
13.
Informacja o realizacji w 2024 roku zadań ujętych w Miejskim Programie Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych w Mieście Opolu na lata 2021 – 2025 (druk nr 320) – opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia.
14.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie nadania statutu Domowi Pomocy Społecznej w Opolu (druk nr 301) – opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia.
15.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia i mieszkaniach treningowych oraz wspomaganych w Opolu (druk nr 302) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Społeczna i Zdrowia.
16.
Uchwała w sprawie określenia szczegółowych warunków umorzenia w całości lub w części, łącznie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalenia opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej, w zakładzie opiekuńczo-leczniczym, w zakładzie pielęgnacyjno-opiekuńczym lub w zakładzie rehabilitacji leczniczej (druk nr 321) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Społeczna i Zdrowia.
17.
Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych z tytułu trwałego zarządu nieruchomości stanowiących własność Gminy Opole (druk nr 293) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Infrastruktury.
18.
Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na oddanie w dzierżawę nieruchomości gminnej na okres 30 lat (druk nr 305) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Infrastruktury.
19.
Uchwała w sprawie przekazania Policji środków finansowych stanowiących dochody własne Miasta Opola z przeznaczeniem na rekompensatę pieniężną za czas służby ponadnormatywnej w 2025 roku (druk nr 307) – opiniuje Komisja Budżetowa.
20.
Uchwała w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyjęcia Regulaminu przyznawania stypendiów dla doktorantów uczelni wyższych z Opola wykazujących się znaczącymi osiągnięciami - Program Stypendialny pn. „Stypendia Doktoranckie Prezydenta Miasta Opola” (druk nr 310) – opiniuje Komisja Edukacji i Kultury.
21.
Uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia Aktualizacji Miejskiego Planu adaptacji Miasta Opola do zmian klimatu do roku 2030 (druk nr 311) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
22.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych i dworców, których właścicielem albo zarządzającym jest Miasto Opole oraz warunków i zasad korzystania z tych obiektów (druk nr 312) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
23.
Uchwała w sprawie nadania nazwy placowi publicznemu (druk nr 315) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
24.
Uchwała w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "Szczepanowice III" w Opolu (druk nr 318) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
25.
Uchwała w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Szczepanowice IV” w Opolu (druk nr 319) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
26.
Uchwała w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Żerkowice III” w Opolu (druk nr 322) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
27.
Uchwała w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Wrzoski V” w Opolu (druk nr 323) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
28.
Uchwała w sprawie nadania tytułu "Honorowy Obywatel Miasta Opola" Panu Remigiuszowi Mrozowi (druk nr 326) – otrzymują wszyscy radni.
29.
Uchwała w sprawie nadania tytułu "Zasłużony Obywatel Miasta Opola" Pani Joannie Łabie (druk nr 327) – otrzymują wszyscy radni.
30.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Opola (druk nr 328) – opiniuje Komisja Budżetowa.
31.
Uchwała w sprawie korekty budżetu miasta Opola na 2025 rok (druk nr 329) – opiniuje Komisja Budżetowa.
32.
Uchwała w sprawie udzielenia dotacji podmiotowi leczniczemu – Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Opolu na realizację zadania pn. „Zakup aparatury i sprzętu medycznego, na potrzeby funkcjonowania Centralnej Sterylizatorni” (druk 330) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Społeczna i Zdrowia.
33.
Uchwała w sprawie ustalenia stawek opłat za korzystanie przez operatorów i przewoźników z przystanków komunikacyjnych i dworca wyznaczonego do udzielania pomocy osobom niepełnosprawnym i osobom o ograniczonej sprawności ruchowej, których właścicielem albo zarządzającym jest Miasto Opole (druk nr 331) – opiniuje Komisja Budżetowa, Komisja Infrastruktury oraz Komisja Społeczna i Zdrowia.
34.
Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu Wodnego Placu Zabaw (druk nr 332) – opiniuje Komisja Sportu i Turystyki.
35.
Rozpatrzenie skarg należących do właściwości Rady Miasta Opola.
36.
Informacja Prezydenta Miasta Opola o działalności w okresie międzysesyjnym.
37.
Pytania w sprawach bieżących.