« Powrót do strony głównej

Porządek obrad

1. Otwarcie sesji.

2. Stwierdzenie prawomocności sesji.

4. Wybór sekretarza sesji.

5. Porządek obrad sesji.

6. Interpelacje radnych.

7. Informacja o działalności PGL LP Nadleśnictwa Prószków w roku 2024 i planowanych zamierzeniach na rok 2025 (druk nr 308) – otrzymują wszyscy radni.

8. Sprawozdanie w sprawie realizacji „Programu współpracy Miasta Opola z organizacjami pozarządowymi i innymi uprawnionymi podmiotami na rok 2024” (druk nr 316) – opiniuje Komisja Edukacji i Kultury, Komisja Społeczna i Zdrowia oraz Komisja Sportu i Turystyki.

9. Sprawozdanie z realizacji Wieloletniego Programu współpracy Miasta Opola z organizacjami pozarządowymi i innymi uprawnionymi podmiotami na rok 2022-2024 (druk nr 317) – opiniuje Komisja Edukacji i Kultury, Komisja Społeczna i Zdrowia oraz Komisja Sportu i Turystyki.

10. Uchwała w sprawie nadania Statutu Powiatowemu Urzędowi Pracy w Opolu (druk nr 324) – opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia.

11. Roczny raport o stanie realizacji Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Miasta Opola na lata 2021-2025 (druk nr 325) – opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia.

12. Raport z wykonania w 2024 roku Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2023 - 2026, a także efekty jego realizacji (druk nr 314) – opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia.

13. Informacja o realizacji w 2024 roku zadań ujętych w Miejskim Programie Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych w Mieście Opolu na lata 2021 – 2025 (druk nr 320) – opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia.

14. Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie nadania statutu Domowi Pomocy Społecznej w Opolu (druk nr 301) – opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia.

15. Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia i mieszkaniach treningowych oraz wspomaganych w Opolu (druk nr 302) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Społeczna i Zdrowia.

16. Uchwała w sprawie określenia szczegółowych warunków umorzenia w całości lub w części, łącznie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalenia opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej, w zakładzie opiekuńczo-leczniczym, w zakładzie pielęgnacyjno-opiekuńczym lub w zakładzie rehabilitacji leczniczej (druk nr 321) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Społeczna i Zdrowia.

17. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych z tytułu trwałego zarządu nieruchomości stanowiących własność Gminy Opole (druk nr 293) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Infrastruktury.

18. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na oddanie w dzierżawę nieruchomości gminnej na okres 30 lat (druk nr 305) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Infrastruktury.

19. Uchwała w sprawie przekazania Policji środków finansowych stanowiących dochody własne Miasta Opola z przeznaczeniem na rekompensatę pieniężną za czas służby ponadnormatywnej w 2025 roku (druk nr 307) – opiniuje Komisja Budżetowa.

20. Uchwała w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyjęcia Regulaminu przyznawania stypendiów dla doktorantów uczelni wyższych z Opola wykazujących się znaczącymi osiągnięciami - Program Stypendialny pn. „Stypendia Doktoranckie Prezydenta Miasta Opola” (druk nr 310) – opiniuje Komisja Edukacji i Kultury.

21. Uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia Aktualizacji Miejskiego Planu adaptacji Miasta Opola do zmian klimatu do roku 2030 (druk nr 311) – opiniuje Komisja Infrastruktury.

22. Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych i dworców, których właścicielem albo zarządzającym jest Miasto Opole oraz warunków i zasad korzystania z tych obiektów (druk nr 312) – opiniuje Komisja Infrastruktury.

23. Uchwała w sprawie nadania nazwy placowi publicznemu (druk nr 315) – opiniuje Komisja Infrastruktury.

24. Uchwała w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "Szczepanowice III" w Opolu (druk nr 318) – opiniuje Komisja Infrastruktury.

25. Uchwała w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Szczepanowice IV” w Opolu (druk nr 319) – opiniuje Komisja Infrastruktury.

26. Uchwała w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Żerkowice III” w Opolu (druk nr 322) – opiniuje Komisja Infrastruktury.

27. Uchwała w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Wrzoski V” w Opolu (druk nr 323) – opiniuje Komisja Infrastruktury.

28. Uchwała w sprawie nadania tytułu "Honorowy Obywatel Miasta Opola" Panu Remigiuszowi Mrozowi (druk nr 326) – otrzymują wszyscy radni.

29. Uchwała w sprawie nadania tytułu "Zasłużony Obywatel Miasta Opola" Pani Joannie Łabie (druk nr 327) – otrzymują wszyscy radni.

30. Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Opola (druk nr 328) – opiniuje Komisja Budżetowa.

31. Uchwała w sprawie korekty budżetu miasta Opola na 2025 rok (druk nr 329) – opiniuje Komisja Budżetowa.

32. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji podmiotowi leczniczemu – Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Opolu na realizację zadania pn. „Zakup aparatury i sprzętu medycznego, na potrzeby funkcjonowania Centralnej Sterylizatorni” (druk 330) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Społeczna i Zdrowia.

33. Uchwała w sprawie ustalenia stawek opłat za korzystanie przez operatorów i przewoźników z przystanków komunikacyjnych i dworca wyznaczonego do udzielania pomocy osobom niepełnosprawnym i osobom o ograniczonej sprawności ruchowej, których właścicielem albo zarządzającym jest Miasto Opole (druk nr 331) – opiniuje Komisja Budżetowa, Komisja Infrastruktury oraz Komisja Społeczna i Zdrowia.

34. Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu Wodnego Placu Zabaw (druk nr 332) – opiniuje Komisja Sportu i Turystyki.

35. Rozpatrzenie skarg należących do właściwości Rady Miasta Opola.

36. Informacja Prezydenta Miasta Opola o działalności w okresie międzysesyjnym.

37. Pytania w sprawach bieżących.

39. Zamknięcie sesji.

« Powrót do strony głównej