Porządek obrad
2.
Stwierdzenie prawomocności sesji.
3.
Zatwierdzenie protokołów z III i IV sesji.
4.
Wybór sekretarza sesji.
a)
Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radnym miasta Opola (druk nr 88) – otrzymują wszyscy radni.
7.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Opola (druk nr 76) – opiniuje Komisja Budżetowa + autopoprawka (druk nr 76-A).
8.
Uchwała w sprawie korekty budżetu miasta Opola na 2024 rok (druk nr 77) – opiniuje Komisja Budżetowa + autopoprawka (druk nr 77-A).
9.
Uchwała w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej wspierającej zieloną transformację miast w Banku Gospodarstwa Krajowego (druk nr 78) – opiniuje Komisja Budżetowa.
10.
Informacja o działalności kontrolnej Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Opolu w roku 2023 (druk nr 73) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
11.
Uchwała w sprawie podania do publicznej wiadomości zamiaru zmiany statutu Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Jana Pawła II w Opolu (druk nr 68) – opiniuje Komisja Edukacji i Kultury.
12.
Uchwała w sprawie zaliczenia ul. Kwitnącej i drogi bez nazwy w Opolu do kategorii drogi gminnej oraz ustalenia przebiegu drogi gminnej (druk nr 70) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
13.
Uchwała w sprawie zaliczenia ul. Róży Wiatrów w Opolu do kategorii drogi gminnej oraz ustalenia przebiegu drogi gminnej (druk nr 71) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
14.
Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na powierzenie Gminie Zębowice prowadzenia zadania organizacji publicznego transportu zbiorowego w gminnych przewozach pasażerskich o charakterze użyteczności publicznej na linii Zębowice – Opole (druk nr 72) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
15.
Uchwała w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „ulica Partyzancka III” w Opolu (druk nr 74) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
16.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie rocznego planu kontroli na 2024 r. (druk nr 67) – otrzymują wszyscy radni.
17.
Uchwała w sprawie ustalenia stawek zwrotu kosztów podróży służbowej radnych miasta Opola na przejazd samochodem osobowym niebędącym własnością gminy (druk nr 69) – otrzymują wszyscy radni.
18.
Uchwała w sprawie udzielenia dotacji celowych na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie Gminy Opole, niestanowiących wyłącznej własności Gminy (druk nr 75) - opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Edukacji i Kultury.
19.
Uchwała w sprawie współdziałania na rzecz przygotowania i wspólnej realizacji projektu partnerskiego pn. „Bezpieczne Opolskie - zakup sprzętu dla jednostek OSP do prowadzenia akcji ratowniczych i usuwania skutków zjawisk katastrofalnych” planowanego do realizacji w ramach programu Fundusze Europejskie dla Opolskiego 2021-2027 (druk nr 85) – opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia + autopoprawka (druk nr 85-A).
20.
Uchwała w sprawie zmiany uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłaty za pobyt dziecka, określenia warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od ponoszenia opłaty za pobyt oraz ustalenia wysokości dodatkowej opłaty za wydłużony wymiar opieki i maksymalnej wysokości opłaty za wyżywienie w żłobku utworzonym przez Miasto Opole (druk nr 86) – opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia.
21.
Uchwała w sprawie uchylenia uchwały w sprawie wysokości i zasad ustalania oraz rozliczania dotacji celowej dla podmiotów prowadzących żłobki na terenie Miasta Opola (druk nr 87) – opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia.
22.
Uchwała w sprawie powołania Komisji doraźnej ds. Równości i Różnorodności (druk nr 83) – otrzymują wszyscy radni.
23.
Plany pracy komisji stałych Rady Miasta Opola na II półrocze 2024 roku (druk nr 84) – otrzymują wszyscy radni.
24.
Rozpatrzenie skarg należących do właściwości Rady Miasta Opola.
a)
Uchwała w sprawie rozpatrzenia skargi na działania Prezydenta Miasta Opola (druk nr 79) – otrzymują wszyscy radni.
b)
Uchwała w sprawie rozpatrzenia skargi na działanie dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu (druk nr 80) – otrzymują wszyscy radni.
c)
Uchwała w sprawie przekazania skargi według właściwości (druk nr 81) – otrzymują wszyscy radni.
d)
Uchwała w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność dyrektora Ogrodu Zoologicznego w Opolu (druk nr 82) – otrzymują wszyscy radni.
25.
Informacja Prezydenta Miasta Opola o działalności w okresie międzysesyjnym.
26.
Pytania w sprawach bieżących.