Porządek obrad
2.
Stwierdzenie prawomocności sesji.
3.
Zatwierdzenie protokołu z V sesji.
4.
Wybór sekretarza sesji.
5.
Porządek obrad sesji.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: wprowadzenia do porządku obrad sesji jako 7. punkt projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej na rzecz innych gmin (druk nr 114)
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: wprowadzenia do porządku obrad sesji jako 8. punkt projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Opola (druk nr 101)
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: wprowadzenia do porządku obrad sesji jako 9. punkt projektu uchwały w sprawie korekty budżetu miasta Opola na 2024 rok (druk nr 102)
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: wprowadzenia do porządku obrad sesji jako 17. punkt projektu uchwały w sprawie wyrażenia opinii do projektu „Audytu krajobrazowego województwa opolskiego” (druk nr 103)
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: wprowadzenia do porządku obrad sesji jako 23. punkt projektu uchwały w sprawie przyjęcia "Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami Miasta Opola na lata 2024-2027" (druk nr 106)
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: wprowadzenia do porządku obrad sesji jako 24. punkt projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przekazania Policji środków finansowych stanowiących dochody własne Miasta Opola z przeznaczeniem na rekompensatę pieniężną za czas służby ponadnormatywnej w 2024 roku (druk nr 109)
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: wprowadzenia do porządku obrad sesji jako 25. punkt projektu uchwały w sprawie przyjęcia przedsięwzięcia do realizacji oraz złożenia wniosku o dofinansowanie projektu pn. "Termomodernizacja obiektu PSP nr 14 w Opolu – etap IV" w ramach programu priorytetowego „Wymiana źródeł ciepła i poprawa efektywności energetycznej szkół” finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (druk nr 110)
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: wprowadzenia do porządku obrad sesji jako 26. punkt projektu uchwały w sprawie przyjęcia przedsięwzięcia do realizacji oraz złożenia wniosku o dofinansowanie projektu pn. „Termomodernizacja obiektu PSP nr 24 w Opolu” w ramach programu priorytetowego „Wymiana źródeł ciepła i poprawa efektywności energetycznej szkół” finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (druk nr 111)
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: wprowadzenia do porządku obrad sesji jako 27. punkt projektu uchwały w sprawie przyjęcia przedsięwzięcia do realizacji oraz złożenia wniosku o dofinansowanie projektu pn. „Termomodernizacja obiektu PSP nr 29 w Opolu” w ramach programu priorytetowego „Wymiana źródeł ciepła i poprawa efektywności energetycznej szkół” finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (druk nr 112)
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: wprowadzenia do porządku obrad sesji jako 28. punkt projektu uchwały w sprawie przyjęcia przedsięwzięcia do realizacji oraz złożenia wniosku o dofinansowanie projektu pn. „Termomodernizacja obiektów PSP nr 7, PSP nr 15, PSP nr 25, PSP nr 31 i ZSZ im. St. Staszica w Opolu” w ramach programu priorytetowego „Wymiana źródeł ciepła i poprawa efektywności energetycznej szkół” finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (druk nr 113)
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: wprowadzenia do porządku obrad sesji jako 29. punkt projektu uchwały w sprawie nadania tytułu „Zasłużony Obywatel Miasta Opola” Pani Urszuli Ciołeszyńskiej (druk nr 107)
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: wprowadzenia do porządku obrad sesji jako 30. punkt projektu uchwały w sprawie nadania tytułu „Zasłużony Obywatel Miasta Opola” Panu Tomaszowi Różyckiemu (druk nr 108)
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: aby:
•materiały sesyjne na drukach nr: 89, 90, 91, 93, 94, 96, 99, 100 omawiać w trybie uproszczonym, to jest bez wprowadzania, pytań i dyskusji,
•materiały sesyjne na drukach nr 92 i 97 omawiać w trybie bez wprowadzania ale z pytaniami i dyskusją,
•pozostałe materiały sesyjne omawiać w trybie pełnym
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: aby projekty uchwał na drukach od nr 110 do nr 113, które wpłynęły po konwencie, omawiać łącznie w trybie pełnym
7.
Uchwała w sprawie udzielenia pomocy finansowej na rzecz innych gmin (druk nr 114) – otrzymują wszyscy radni.
8.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Opola (druk nr 101) – opiniuje Komisja Budżetowa + autopoprawka (druk nr 101-A).
9.
Uchwała w sprawie korekty budżetu miasta Opola na 2024 rok (druk nr 102) – opiniuje Komisja Budżetowa + autopoprawka (druk nr 102-A).
10.
Sprawozdanie w sprawie sprzedanych, nabytych i obciążonych nieruchomości oraz o uzyskanych z tego tytułu dochodach i poniesionych wydatkach w okresie od 1 stycznia 2024r. do 30 czerwca 2024r. (druk nr 97) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Infrastruktury.
11.
Uchwała w sprawie zniesienia pomnika przyrody (druk nr 89) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
12.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie określenia szczegółowych zasad i trybu udzielania ulg w spłacie i niedochodzenia należności pieniężnych o charakterze cywilnoprawnym przypadających miastu Opole i jego jednostkom organizacyjnym (druk nr 92) – opiniuje Komisja Budżetowa.
13.
Uchwała w sprawie zaliczenia drogi bez nazwy w Opolu do kategorii drogi gminnej oraz ustalenie przebiegu drogi gminnej (druk nr 93) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
14.
Uchwała w sprawie zaliczenia ul. Jaśminowej i ul. Herbacianej w Opolu do kategorii drogi gminnej oraz ustalenia przebiegu dróg gminnych (druk nr 94) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
15.
Uchwała w sprawie pozbawienia ul. Zamkowej, pl. Wolności i ul. Ozimskiej w Opolu kategorii drogi gminnej, zaliczenia ich do kategorii drogi powiatowej oraz ustalenia przebiegu dróg powiatowych (druk nr 96) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
16.
Uchwała w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Wrzoski IV” w Opolu (druk nr 95) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
17.
Uchwała w sprawie wyrażenia opinii do projektu „Audytu krajobrazowego województwa opolskiego” (druk nr 103) – otrzymują wszyscy radni.
18.
Uchwała w sprawie uchylenia uchwały w sprawie ustalenia stawek zwrotu kosztów podróży służbowej radnych miasta Opola na przejazd samochodem osobowym niebędącym własnością gminy (druk nr 90) – otrzymują wszyscy radni.
19.
Uchwała w sprawie ustalenia stawek zwrotu kosztów podróży służbowej radnych miasta Opola na przejazd samochodem osobowym niebędącym własnością gminy (druk nr 91) – otrzymują wszyscy radni.
20.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie określenia zasad przygotowania i realizacji budżetu obywatelskiego w Opolu (druk nr 98) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Infrastruktury.
21.
Uchwała w sprawie przedłużenia nazwy istniejącej drogi gminnej Alei Wincentego Witosa (druk nr 99) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
22.
Uchwała w sprawie nadania nazwy drodze wewnętrznej – prof. Kazimierza Szczygielskiego (druk nr 100) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
23.
Uchwała w sprawie przyjęcia "Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami Miasta Opola na lata 2024-2027" (druk nr 106) – otrzymują wszyscy radni.
24.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie przekazania Policji środków finansowych stanowiących dochody własne Miasta Opola z przeznaczeniem na rekompensatę pieniężną za czas służby ponadnormatywnej w 2024 roku (druk nr 109) – otrzymują wszyscy radni.
25.
Uchwała w sprawie przyjęcia przedsięwzięcia do realizacji oraz złożenia wniosku o dofinansowanie projektu pn. "Termomodernizacja obiektu PSP nr 14 w Opolu – etap IV" w ramach programu priorytetowego „Wymiana źródeł ciepła i poprawa efektywności energetycznej szkół” finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (druk nr 110) – otrzymują wszyscy radni.
26.
Uchwała w sprawie przyjęcia przedsięwzięcia do realizacji oraz złożenia wniosku o dofinansowanie projektu pn. „Termomodernizacja obiektu PSP nr 24 w Opolu” w ramach programu priorytetowego „Wymiana źródeł ciepła i poprawa efektywności energetycznej szkół” finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (druk nr 111) – otrzymują wszyscy radni.
27.
Uchwała w sprawie przyjęcia przedsięwzięcia do realizacji oraz złożenia wniosku o dofinansowanie projektu pn. „Termomodernizacja obiektu PSP nr 29 w Opolu” w ramach programu priorytetowego „Wymiana źródeł ciepła i poprawa efektywności energetycznej szkół” finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (druk nr 112) – otrzymują wszyscy radni.
28.
Uchwała w sprawie przyjęcia przedsięwzięcia do realizacji oraz złożenia wniosku o dofinansowanie projektu pn. „Termomodernizacja obiektów PSP nr 7, PSP nr 15, PSP nr 25, PSP nr 31 i ZSZ im. St. Staszica w Opolu” w ramach programu priorytetowego „Wymiana źródeł ciepła i poprawa efektywności energetycznej szkół” finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (druk nr 113) – otrzymują wszyscy radni.
29.
Uchwała w sprawie nadania tytułu „Zasłużony Obywatel Miasta Opola” Pani Urszuli Ciołeszyńskiej (druk nr 107) – otrzymują wszyscy radni.
30.
Uchwała w sprawie nadania tytułu „Zasłużony Obywatel Miasta Opola” Panu Tomaszowi Różyckiemu (druk nr 108) – otrzymują wszyscy radni.
31.
Rozpatrzenie petycji należącej do właściwości Rady Miasta – Uchwała w sprawie rozpatrzenia petycji (druk nr 104) – otrzymują wszyscy radni.
32.
Rozpatrzenie skargi należącej do właściwości Rady Miasta – Uchwała w sprawie rozpatrzenia skargi na dyrektora Zespołu Szkół Budowlanych im. Papieża Jana Pawła II w Opolu (druk nr 105) – otrzymują wszyscy radni.
33.
Informacja Prezydenta Miasta Opola o działalności w okresie międzysesyjnym.
34.
Pytania w sprawach bieżących.