Porządek obrad
2.
Stwierdzenie prawomocności sesji.
3.
Zatwierdzenie protokołu z XXIII sesji.
4.
Wybór sekretarza sesji.
5.
Porządek obrad sesji.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: wprowadzenia do porządku obrad dzisiejszej sesji jako 7. punkt projektu uchwały w sprawie korekty budżetu miasta Opola na 2025 rok (488)
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: wprowadzenia do porządku obrad dzisiejszej sesji jako 8. punkt projektu uchwały w sprawie wykazu wydatków zamieszczonych w budżecie miasta Opola na 2025 rok, które nie wygasają z upływem roku budżetowego (druk nr 487)
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: wprowadzenia do porządku obrad dzisiejszej sesji jako 25. punkt projektu uchwały zmieniająca uchwałę w sprawie określenia zasad udzielania i rozliczania dotacji celowych z budżetu Miasta Opola w ramach „Programu czyste powietrze - oddech dla Opola” (druk nr 489)
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: wprowadzenia do porządku obrad dzisiejszej sesji jako 26. punkt projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ulic: Zielonogórskiej i Wschodniej - II w Opolu (druk nr 490)
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: aby:
• materiały sesyjne na drukach nr: 478, 473, 474, 480, 486 omawiać w trybie uproszczonym, to jest bez wprowadzania, pytań i dyskusji,
• projekt uchwały na drukach nr 476, 477, 479, 485 omawiać w trybie bez wprowadzania ale z pytaniami i dyskusją,
• materiały sesyjne na drukach nr 456 i 457 omawiać łącznie w trybie pełnym,
• pozostałe materiały sesyjne omawiać w trybie pełnym.
7.
Uchwała w sprawie korekty budżetu miasta Opola na 2025 rok (488) – opiniuje Komisja Budżetowa + autopoprawka (druk nr 488-A).
8.
Uchwała w sprawie wykazu wydatków zamieszczonych w budżecie miasta Opola na 2025 rok, które nie wygasają z upływem roku budżetowego (druk nr 487) – opiniuje Komisja Budżetowa.
9.
Uchwała w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Opola (druk nr 456) – opiniowała Komisja Rewizyjna, Komisja Budżetowa, Komisja Infrastruktury, Komisja Edukacji i Kultury, Komisja Społeczna i Zdrowia oraz Komisja Sportu i Turystyki + autopoprawka (druk nr 456-A).
10.
Uchwała w sprawie uchwalenia budżetu miasta Opola na 2026 rok (druk nr 457) – opiniowała Komisja Rewizyjna, Komisja Budżetowa, Komisja Infrastruktury, Komisja Edukacji i Kultury, Komisja Społeczna i Zdrowia oraz Komisja Sportu i Turystyki + autopoprawka (druk nr 457-A).
11.
Uchwała w sprawie uchwalenia planu ogólnego Opola (druk nr 475) – opiniuje Komisja Rewizyjna, Komisja Budżetowa, Komisja Infrastruktury, Komisja Edukacji i Kultury, Komisja Społeczna i Zdrowia oraz Komisja Sportu i Turystyki.
12.
Uchwała w sprawie przyjęcia niektórych zadań z zakresu administracji rządowej dotyczących przygotowania i przeprowadzenia kwalifikacji wojskowej na terenie miasta Opola w 2026 roku (druk nr 476) – opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia.
13.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie ustanowienia zasad przyznawania diet dla przewodniczących zarządów dzielnic oraz przewodniczących rad dzielnic w Mieście Opolu (druk nr 477) – opiniuje Komisja Rewizyjna oraz Komisja Budżetowa.
14.
Uchwała w sprawie przystąpienia do realizacji projektu pn. Wsparcie szkół podstawowych Miasta Opola w zakresie edukacji włączającej planowanego do współfinansowania w ramach działania 5.10 Edukacja włączająca ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus z programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Opolskiego 2021- 2027 (druk nr 478) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Edukacji i Kultury.
15.
Uchwała w sprawie przyjęcia Programu profilaktyki oraz wczesnego wykrywania nadwagi i otyłości u dzieci i młodzieży (druk nr 479) - opiniuje Komisja Budżetowa, Komisja Edukacji i Kultury oraz Komisja Społeczna i Zdrowia.
16.
Roczne plany pracy komisji stałych Rady Miasta Opola (druk nr 473) – otrzymują wszyscy radni.
17.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie rocznego ramowego planu sesji Rady Miasta Opola (druk nr 474) – opiniują Kluby Radnych.
18.
Uchwała w sprawie powołania opiekuna Młodzieżowej Rady Miasta w Opolu w kadencji 2025-2027 (druk nr 480) – opiniują Kluby Radnych.
19.
Uchwała w sprawie powierzenia spółce „Zakład Komunalny” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Opolu zadania własnego Gminy Opole z zakresu kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych oraz tworzenia warunków, w tym organizacyjnych, sprzyjających rozwojowi sportu (druk nr 481) – opiniuje Komisja Budżetowa, Komisja Infrastruktury oraz Komisja Sportu i Turystyki.
20.
Uchwała w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej wniesienia wkładu niepieniężnego (aportu) do spółki Zakład Komunalny Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Opolu (druk nr 482) – opiniuje Komisja Budżetowa, Komisja Infrastruktury oraz Komisja Sportu i Turystyki.
21.
Uchwała w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Opola (druk nr 483) - opiniuje Komisja Infrastruktury oraz Komisja Społeczna i Zdrowia.
22.
Uchwała w sprawie ograniczenia w godzinach nocnej sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży na terenie Miasta Opola (druk nr 484) – opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia.
23.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie ustanowienia Stypendiów Artystycznych Stolicy Polskiej Piosenki (druk nr 485) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Edukacji i Kultury.
24.
Uchwała w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego wypłacanego strażakowi ratownikowi i kandydatowi na strażaka ratownika będących członkami ochotniczych straży pożarnych z terenu miasta Opola (druk nr 486) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Społeczna i Zdrowia.
25.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie określenia zasad udzielania i rozliczania dotacji celowych z budżetu Miasta Opola w ramach „Programu czyste powietrze - oddech dla Opola” (druk nr 489) – otrzymują wszyscy radni.
26.
Uchwała w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ulic: Zielonogórskiej i Wschodniej - II w Opolu (druk nr 490) – otrzymują wszyscy radni.
27.
Rozpatrzenie petycji należącej do właściwości Rady Miasta Opola.
28.
Rozpatrzenie skarg należących do właściwości Rady Miasta Opola.
a)
Uchwała w sprawie rozpatrzenia skargi na dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Opolu (druk nr 491) – otrzymują wszyscy radni.
b)
Uchwała w sprawie rozpatrzenia skargi na Prezydenta Miasta Opola (druk nr 492) – otrzymują wszyscy radni.
c)
Uchwala w sprawie rozpatrzenia skargi na dyrektora Ogrodu Zoologicznego w Opolu (druk nr 493) – otrzymują wszyscy radni.
d)
Uchwała sprawie rozpatrzenia skargi na dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu (druk nr 494) – otrzymują wszyscy radni.
29.
Informacja Prezydenta Miasta Opola o działalności w okresie międzysesyjnym.
30.
Pytania w sprawach bieżących.